Zatrudnij copywritera

Czy to będzie reklama? Na pewno nie. Nie. Może. Raczej tak. Jasne! (Nie, nie będzie). Ale dowiesz się, dlaczego copywriter na stałe jest lepszy od copywritera z doskoku.

Nie zamierzam nikogo przekonywać do wyboru akurat mnie, tylko chcę napisać dosłownie parę zdań o tym, dlaczego copywritera warto mieć, a nie tylko miewać. Jasne, dziś są giełdy tekstów, są portale, na których możesz zlecić wykonanie konkretnego zadania. Ich podstawową wadą jest jednak to, że nie można tam oczekiwać stałej jakości. W zależności od tego, kto akurat przyjmie zlecenie (a konkurencja tam bywa naprawdę ostra), dostaniesz tekst lepszy albo gorszy, a bywa, że nie dostaniesz wcale, bo na zawaleniu takiego zlecenia reputacja copywritera jakoś szczególnie boleśnie nie ucierpi.

Uważam, że z wykonawcami istotnymi dla biznesu warto mieć bliższe relacje. A copywriter to na pewno jeden ze specjalistów, który będzie potrzebny może nie codziennie, ale na pewno w miarę regularnie. Zatrudnij copywritera: kiedy pozna już Twój biznes, Twoją firmę, branżę i Ciebie samego, będzie pisał lepiej. Wiem po sobie. Nie dlatego, że osobista relacja ma jakiś magiczny wpływ, tylko dlatego, że pierwszy tekst lub dwa są zwykle wykorzystywane na wstrzelenie się w upodobania odbiorcy. Możesz przesłać mi rozbudowany brief, a i tak stwierdzisz, że to i owo w tekście Ci nie pasuje. To normalne – zgłaszasz to copywriterowi, ten zakasuje rękawy i poprawia. Po prostu musicie się dotrzeć.

Jeśli zdecydujesz się na zatrudnienie copywritera na giełdzie, to w zasadzie każdy tekst będzie na wstrzelenie i nigdy nawet od doskonałego wykonawcy nie dostaniesz świetnego tekstu. Nie mogę oczywiście wypowiadać się za innych, więc powiem, że moi klienci to często ludzie, z którymi wymieniam się korespondencją raz na parę miesięcy. Odzywają się, kiedy trzeba wprowadzić konkretne zmiany na stronie, kiedy do sprzedaży trafia nowy produkt albo kiedy chcą zmienić sposób komunikacji. I takich kontaktów mam sporo i nie słyszałem, żeby ktokolwiek z tych zleceniodawców w ogóle pomyślał o poszukiwaniu innych copywriterów.

Zatrudnij copywritera: masz stały kontakt biznesowy z kimś, kto pomoże bezpośrednio, a czasem też po prostu podpowie, kiedy będziesz czegoś potrzebował. Jasne – giełdy tekstów są znakomite, kiedy potrzebujesz tekstu drugiej kategorii i to na wczoraj, ale jeśli myślisz, że takie treści staną się Twoją wizytówką, to zastanów się, czy te prawdziwe wizytówki przed wręczeniem komuś też najpierw przez godzinę moczysz w kawie, a później miętolisz w kulkę. Jeśli nie, to dlaczego z tekstem chcesz zrobić właśnie coś takiego?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.