Wyzwania marketingu: 2 – rosnąca konkurencja

Wyzwania marketingu: 2 – rosnąca konkurencja

Konkurencję dziś zdecydowanie się przecenia, ale to nie znaczy, że można ją zupełnie zbagatelizować. Trzeba jednak ją właściwie zidentyfikować, scharakteryzować i wtedy zwalczyć. Nawet wtedy jednak większa konkurencja musi oznaczać większe problemy w działaniach marketingowych.

To wierutna bzdura, że konkurencja jest największym problemem. Zwykle dzieje się tak dlatego, że osoby odpowiedzialne za tworzenie strategii marketingowych zbyt szeroko zarysowują grupę docelową i kompetencje własnych firm oraz tych rzekomo konkurencyjnych. Tak samo, jak Mercedes nie rywalizuje bezpośrednio z Fiatem i Dacią, tak samo nie rywalizują ze sobą często zestawiane firmy z innych branż. To kwestia definicji. Jednak większe nasycenie rynku jest faktem i z tym specjalista do spraw marketingu musi sobie poradzić. Dobrą podpowiedzią jest tu cytat Brenta Leary’ego, współzałożyciela CRM-Essentials, który powiedział, że „ekonomia uwagi nie rośnie, co znaczy, że trzeba zdobyć uwagę, którą ktoś przed chwilą poświęcał czemuś innemu”. Dlatego marketing nie musi – i często nie powinien – tworzyć nowych potrzeb. Powinien wykorzystywać te, które już są zidentyfikowane.

W praktyce łatwiej jest wygrać na rynku, jeśli na pytania zadawane przez potencjalnych klientów odpowiada się lepiej. Nie trzeba na nie odpowiadać ani szybciej, ani w zupełnie nowy sposób. Wystarczy, żeby odpowiedź była bardziej użyteczna i z tą myślą należy tworzyć materiały marketingowe.

Mało ci? Chcesz więcej krótkich opisów wyzwań nowoczesnego marketingu? Wszystkie są tutaj!

Grafika wpisu: Background vector created by freepik – www.freepik.com

Robert Wąsik

Od 10 lat copywriter. Zdobywam wiedzę, ale prywatnie zostałem nudziarzem. Nie znoszę komputerów, więc piszę dobrze za pierwszym razem, żebym tylko nie musiał poprawiać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.