Wyzwania marketingu: 1 – brakujące zasoby

Wyzwania marketingu: 1 – brakujące zasoby

Napisałem to już w kilku miejscach: żeby marketing był skuteczny, trzeba mieć albo pieniądze, albo czas (pamiętaj, że na gruncie logiki formalnej alternatywa jest prawdziwa także wtedy, kiedy prawdziwe są obie przesłanki – w praktyce posiadanie i czasu, i pieniędzy, może wiele ułatwić).

Samo tworzenie treści to naprawdę żaden wysiłek. Energii wymaga dopiero tworzenie dobrej treści. Ale konkretnie, co trzeba mieć, jakie warunki trzeba spełnić, żeby stworzyć dobrą treść? Bez wątpienia trzeba mieć wiedzę. Niekoniecznie od razu super-ekstra-ekspercką, ale ograniczona do polskiej wersji Wikipedii w większości przypadków nie wystarczy. I nie, po internetowym kursie nie jest się ekspertem, po odbyciu stażu niewiele się rozumie, a po przeczytaniu fachowej literatury ma się raptem mgliste pojęcie. Dlatego – i to wymóg drugi – trzeba umieć pisać. Sformułowanie zdania jest wyzwaniem większym, niż się może wydawać. Czy można się nauczyć bycia dobrym copywriterem? Nie sądzę. A nie sądzę, ponieważ codziennie czytam wypociny przepełnione taką ilością zadęcia, która ma zrównoważyć brak sensu, że przestałem wierzyć w możliwość wykształcenia w sobie umiejętności pisania.

I tutaj dochodzimy do wymogu absolutnego: nie umiesz pisać, więc musisz zapłacić komuś, żeby zrobił to za ciebie. W przeciwnym razie trzeba będzie poświęcić niewyobrażalną ilość czasu na stworzenie choćby odrobiny treści wysokiej jakości. Musisz znaleźć albo pieniądze, albo czas – nie mając ani jednego, ani drugiego, pewnie trafisz na wykop, może na demotywatory, ale sukcesu w marketingu nie odniesiesz, nawet jeśli masz rację.

Chcesz poznać pozostałe wyzwania? Opisałem je tutaj.

Grafika wpisu: Business vector created by freepik – www.freepik.com

Robert Wąsik

Od 10 lat copywriter. Zdobywam wiedzę, ale prywatnie zostałem nudziarzem. Nie znoszę komputerów, więc piszę dobrze za pierwszym razem, żebym tylko nie musiał poprawiać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.